Onze diensten
De diensten die wij aanbieden zijn onderverdeeld in drie categorieën:
Creditmanagementinformatie;
verantwoord zakendoen door:
- De (toekomstige) financiële situatie van een bedrijf en/of potentiële partner waar zaken mee wordt gedaan in te schatten en monitoren.
- De financiële situatie van een bedrijf in kaart te brengen, inclusief een indicator van de toekomstige financiële gezondheid. Dat kan door scoremodellen en algoritmes in te zetten die onder andere faillissementsrisico’s en het risico op wanbetaling identificeren.
- Factoren te identificeren en bewaken die de toekomstige kredietwaardigheid kunnen beïnvloeden. Denk aan wijzigingen van bestuurders en aandeelhouders, bedrijfsstructuren en het aantal bedrijven dat is gevestigd op één vestigingsadres.
Risk- en compliance-informatie;
transparant en veilig zakendoen door:
- Mogelijke integriteit- en reputatierisico’s in kaart te brengen en bij te houden door informatie te bieden die nodig is voor het uitvoeren van wettelijke verificatieprocessen bij zakelijke transacties.
- Een bedrijf, haar juridische structuur, netwerk van bedrijven, bestuurders en aandeelhouders in kaart te brengen (in lijn met geldende richtlijnen). Bijvoorbeeld voor het uitvoeren van een ‘know your customer’ of customer due diligence check en/of het uitvoeren van anti-witwassen-controles (VVZBI-leden zijn overigens niet Wwft-plichtig, haar klanten wel).
- Mogelijke belangenconflicten op te sporen of door te lichten door onder andere gebruik te maken van lijsten van politiek prominente personen (PEP) en sanctielijsten.
- Buitengewoon gedrag te identificeren om reputatieschade te voorkomen.
- Fraude te identificeren aan de hand van indicatoren.
Marketing analyse;
op groei gericht zakendoen door:
- Inzicht te geven in de zakelijke markt en door verborgen marktpotentieel te ontdekken en benutten.
- Nieuwe zakelijke kansen te vinden en manieren om hier zo gericht en relevant mogelijk op in te spelen. Bijvoorbeeld door informatie voor het maken van een prospectanalyse en marktsegmentatie te bieden.
- Markt- en concurrentieanalyses te doen. Denk aan marktpenetratieanalyses en het vinden van look-a-likes van bestaande klanten.
- Bedrijfsprocessen te optimaliseren. Bijvoorbeeld door datakwaliteit te verbeteren, zodat dit ook voldoet aan de eisen van de privacywet AVG.
- Verkoopprocessen in de organisatie efficiënt te ondersteunen.
- Marktontwikkelingen te volgen.